آرایشی و بهداشتیاسکرابپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

چگونه از اسکراب برای پاکسازی پوست استفاده کنیم؟

چگونه از اسکراب برای پاکسازی پوست استفاده کنیم؟

چگونه ازاسکلراب برای پاکسازی پوست استفاده کنیم؟استفاده از اسکراب صورت می‌تواند پوست را زیبا، جوان، جذاب و درخشان کند.

در مقایسه با صابون و برخی شوینده‌های صورت، ترکیبات شیمیایی در اسکراب کمتر است و لایه‌ برداری بافت مرده و آسیب‌دیده پوست صورت را فراهم می ‌کند.

با این حال، استفاده بیش از حد یا نادرست از اسکراب صورت ممکن است به پوست آسیب برساند، بنابراین باید طرز صحیح استفاده از اسکراب صورت را بدانید تا از فواید آن برای صورت برخوردار شوید.

اسکراب پوست

نحوه استفاده از اسکراب

استفاده از اسکراب صورت در خانه آسان است، اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست باید توجه کنید. با رعایت چند نکته می‌توانید بهترین نتیجه را برای زیبایی و سلامت پوست صورت خود داشته باشید.

قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که اسکراب صورتی که استفاده می‌کنید مناسب پوست شما است؛ زیرا همه افراد قابلیت استفاده از این محصول را ندارند. اگر پوست شما بیماری‌های پوستی همچون بیماری اگزما و التهاب دارد، بهتر است از اسکراب‌های لایه‌بردار استفاده نکنید.

همچنین، در صورتی که پیش از این با بیماری پوستی مواجه شده‌اید یا پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از این محصول با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

تشخیص دهید چه نوع پوستی دارید

۱.   برای استفاده از اسکراب صورت، ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید تا بتوانید از محصول مناسب استفاده کنید.
۲.   انواع پوست از جمله پوست نرمال، خشک، چرب و مختلف تقسیم می‌شوند.
۳.   برای شناسایی نوع پوست، صورت خود را با آب بشویید و هیچ آرایش یا مرطوب کننده‌ای روی پوست باقی نگذارید.
۴.   سپس صورت خود را آرام کنید و به آن حداقل یک ساعت استراحت دهید.
۵.   یک دستمال کاغذی بردارید و آن را به صورت ضربه ‌ای روی پیشانی، بینی، صورت و غیره بزنید.

۶.   اگر دستمال کاغذی روی پوستتان چسبید،  پوست چربی دارید

۷.   اگر دستمال کاغذی هیچ تغییری نکرد، نوع پوست شما خشک است.
۸.   اگر دستمال کاغذی تنها روی بخش‌ های خاصی از صورت چسبید و روی بخش‌های دیگر تغییر نکرد، نوع پوست شما مختلط است.

این را در نظر بگیرید که ممکن است هر محصول آرایشی و بهداشتی روی پوست شما حساسیت ایجاد کند.

اسکراب

طرز استفاده از اسکلراب برای پاکسازی صورت

چگونه ازاسکلراب برای پاکسازی پوست استفاده کنیم؟ قبل از استفاده از اسکراب صورت، ابتدا پوست صورتتان را با آب ولرم یا سرد بشویید. بهتر است از تل استفاده نمایید تا موهای صورتتان را جمع شود و به راحتی پوست صورتتان را شستشو دهید. اما به یاد داشته باشید که هرگز از آب داغ برای شستشوی پوست استفاده نکنید چون ممکن است پوستتان خشک و ترک خورده شود. همچنین، اگر از چیزی همچون کرم مرطوب کننده، ضدآفتاب یا آرایش استفاده کرده‌اید، حتماً آنها را  قبل از استفاده از اسکراب صورت پاک نمایید.

با مقداری اسکراب صورت به اندازه یک نخود، روی صورت خیس خود بگذارید. سپس خیلی آرام پوست صورت و گردنتان را به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه ماساژ دهید.

حواستان باشد که فشار زیادی بر روی پوستتان نیاورید تا قرمزی به وجود نیاید. از قراردادن اسکراب بر روی چشم و لبتان خودداری کنید، بهتر است از یک اسکراب لب با بافت نرم‌ تر استفاده کنید. زمان ماساژ با اسکراب نباید بیشتر از ۹۰ ثانیه باشد تا پوستتان آسیب نبیند.

بعد از انجام اسکراب صورت، حالا وقت آن رسیده که پوست صورت خود را با آب گرم یا سرد به خوبی بشویید. حتما به یاد داشته باشید که از آب داغ استفاده نکنید تا پوستتان خشک نشود.

همچنین، آب سرد کمک می‌کند تا منافذ پوست بسته شوند. ضرورت دارد که پوستتان را به خوبی با آب بشویید تا هیچ اثری از اسکراب روی صورت باقی نماند.

شما می ‌توانید با یک حوله  نرم پوست صورتتان را خشک کنید. بهتر است حوله را بر روی صورت خود قرار دهید و به آرامی ضربه بزنید، تا جلوی بروز چین و چروک صورتتان را بگیرید.

حوله‌ی زبر ممکن است به پوست شما، به ‌ویژه پس از لایه برداری یا پاکسازی پوست  آسیب برساند. به‌همین دلیل، استفاده از یک حوله نرم و لطیف برای پوست مهم است.

اسکراب پاک کننده پوست

سخن پایانی

چگونه ازاسکراب برای پاکسازی پوست استفاده کنیم؟برای استفاده از اسکراب برای پاکسازی پوست، ابتدا پوست خود را با یک محصول پاک کننده مانند صابون تمیز کنید. سپس، اسکراب را به نرمی روی پوست خود استفاده کنید.

این کار به شما کمک می کند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرید و پوستی صاف و شفاف داشته باشید. بعد از استفاده از اسکراب، پوست خود را با آب گرم شستشو دهید و با یک مرطوب کننده طبیعی مانند روغن نارگیل مرطوب کنید.

همچنین، باید به این نکته توجه کنید که از اسکراب نباید به طور روزانه استفاده کنید و در صورت داشتن پوست حساس، باید به دقت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا