پاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوستضدآفتاب

آیا کرم ضد آفتاب باعث ایجاد لک های پوستی می شود؟

آیا کرم ضد آفتاب باعث ایجاد لک های پوستی می شود؟ کرم ضد آفتاب محصولی است که اشعه های مضر خورشید را روی پوست خنثی می‌ کند. قطعا شنیده اید که بعضی از افراد این ادعا را دارند که پس از مصرف این محصول دچار لک‌های پوستی شده اند. آیا کرم ضد آفتاب درکنار مزیت‌ های بی شماری که دارد لک های پوستی برای افراد ایجاد می کند؟

لک های پوستی

تاثیر ضد آفتاب در به وجود آوردن لک


آیا کرم ضد آفتاب باعث ایجاد لک های پوستی می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، کرم ضد آفتاب در پیشگیری از ایجاد لک صورت نقش بسزایی دارد و عامل به وجود آوردن لک های پوستی نیست.

اصلا به این شایعات اهمیت ندهید. اگر شما این دیدگاه را دارید که بعد از مصرف پی در پی کرم ضد آفتاب دچار لک صورت شده اید به این موارد اهمیت بدهید:

استفاده نادرست از کرم ضد آفتاب


قطعا در مقابل نور خورشید از این محصول استفاده کرده اید، اما شیوه درست استفاده از کرم را به درستی نمی دانید. کرم ضد آفتاب باید به طور کلی و یکنواخت سطوح پوست را پوشش دهد تا تاثیرات فوق العاده ای داشته باشد.

در ارتباط با استفاده از ضد آفتاب باید بگوییم که اصلا آن را به میزان کم روی پوست خود نمالید و تحت هیچ شرایطی خساست به خرج ندهید. این کرم تنها محصول پوستی است که برای تمامی بانوان و آقایان در هر سنی که باشند توصیه می شود‌.

اگر نمی توانید مبلغ زیادی پرداخت کنید، سعی بر این داشته باشید که برای لوازش آرایش کمتر هزینه نمایید اما در عوض پول خود را صرف محصولی کنید که برای سلامت پوست شما موثر است.

انتخاب درست ضد آفتاب


آیا کرم ضد آفتاب باعث ایجاد لک های پوستی می شود؟کرم ضد آفتاب را باید با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید، هنگامی که لک روی صورت ایجاد می شود به خاطر عدم انتخاب درست، همچنین موضوعی رخ می دهد.

اگر قادر نیستید به تنهایی متوجه شوید پوست شما خشک است یا چرب، باید در این عرصه به یک کارشناس پوست مراجعه کنید. همچنین در نظر بگیرید که محصولی که می خواهید استفاده کنید باید SPF 30  باشد تا بتواند برای خنثی سازی بیشترین درصد اشعه خطرناک خورشید عمل کند.

آیا کرم ضد آفتاب باعث ایجاد لک های پوستی می شود؟

علت به وجود آمدن لک های پوستی چیست


لک های پوستی به خاطر علت های گوناگونی ایجاد می شوند و قرار گرفتن در مقابل نور خورشید تنها دلیل ایجاد لک نیست. پس اگر با به کارگیری صحیح از ضد آفتاب و تکرار مرتب آن بعد از دو ساعت، لک روی صورت یا بخش های دیگر بدن شما ایجاد شد، دلیل را در موارد دیگری کشف کنید.

به عنوان نمونه امکان دارد هورمون های شما دچار اختلال شده باشد، مخصوصا در زمان بارداری بانوان که هورمون های آن ها بالا و پایین می شود لک روی پوستشان به وجود بیاید.

همچنین امکان دارد بعضی از داروهای ضد بارداری، بالا رفتن سن و کمبود مواد مغذی در بدن لک روی پوست را ایجاد کند. با این حال بهترین راه این است که به پزشک پوست با تجربه مراجعه کنید و تحت درمان باشید.

آیا ضد آفتاب رنگی لک روی پوست ایجاد می کند؟


اگر بخواهیم در مورد تفاوت ضد آفتاب معمولی و ضد آفتاب رنگی توضیحاتی را ارائه دهیم، می توانیم بگوییم که در ضد آفتاب رنگی، رنگدانه های مختلفی به کار برده شده است و رنگی دلخواه را روی پوست شما به وجود می آورد.

اما کیفیت های لازم را ندارد و اشعه های خطرناک نور خورشید را خنثی نمی کند. به طور کلی  اگر محصول شما فاکتور حفاظتی و استاندارهای کافی را داشته باشد اصلا نباید نگران ایجاد شدن لک روی پوست خود باشید.

ضد آفتاب

سخن پایانی

آیا کرم ضد آفتاب باعث ایجاد لک های پوستی می شود؟ اینکه برخی از مردم ادعا دارند که کرم ضد آفتاب باعث ایجاد لک روی پوست می شود کاملا شایعه است. ضد آفتاب چه رنگی باشد چه بدون رنگ لک روی پوست شما ایجاد نمی کند.

اگر شما نحوه درست استفاده از ضد آفتاب را بدانید و احساس می کنید روی پوست شما لک ایجاد شده است، علت را جای دیگری جستجو نمایید. عواملی مثل اختلالات هورمونی، افزایش سن و کمبود مواد مغذی لک را روی صورت ایجاد می کند. برای بررسی این موضوع حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا