آرایشی و بهداشتیسلامت بدنسلامت پوستضدآفتاب

چگونه کرم ضد آفتاب برای پوست استفاده شود؟

 شاید سوال بسیاری از افراد این باشد که چگونه کرم ضد آفتاب برای پوست استفاده شود؟ ضد آفتاب را باید به عنوان یک عادت معمول در روتین زیبایی خود همانند استفاده از خط چشم مورد علاقه تان در نظر بگیرید.

باید بهترین نوع ضد آفتاب استفاده شود تا بتوان آن را برای حفاظت از پوست خود به کار برد. در فصل تابستان هر زمان که لحظه ای را در بیرون سپری کنیم چه در هنگام رانندگی چه پیاده روی در پارک، پوستمان در معرض خطر قرار دارد.

کرم ضد آفتاب قوی

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

با توجه به پژوهش های انجام شده در مرکز پژوهشات سرطان انگلستان، هر سال پانزده هزار ملانوما( نوع جدید سرطان پوست (تشخیص داده می شود که ۸۰ درصد از آن ها باید در مقابل خورشید اقدامات لازم را انجام دهند.

آفتاب سوختگی بسیار دردناک و زیان آور است و برای سلامتی شما خطرات زیادی خواهد داشت. کرم ضد آفتاب را نه فقط روی صورت بلکه باید آن را روی بخش هایی از بدن هم استفاده کرد تا به خوبی در مقابل آفتاب حفاظت شوند.

استفاده از کرم ضد آفتاب، آفتاب سوختگی، قرمزی و پیری زودرس را کاهش می دهد و احتمال ایجاد لکه های پوستی روی صورت کم می شود.  همچنین از سرطان پوست و دیگر آثارهای مخرب آفتاب پیشگیری می کند. اگر کرم ضد آفتاب به طور مرتب استفاده شود از پیرشدن و افتادگی پوست جلوگیری می شود.

اصلا صحیح نیست که لوسیون را به صورت خود بزنید و بلافاصله بیرون بروید، زیرا پوست برای اینکه بتواند حفاظت مناسب را دریافت کند نیازمند این است که کرم ضد آفتاب به آن نفوذ نماید. پیش از رفتن به بیرون حتما کرم را یک ربع قبل به پوست خود بمالید.

ضد آفتاب را باید روی صورت خود تکرار کنید، مخصوصا اینکه اگر ضد آفتاب، ضد آب باشد، خیلی راحت با حوله یا با عرق پاک می شود پس هر چند ساعت یک بار از کرم استفاده کنید.

ضد آفتاب محافظ پوست

نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

  1. بیشتر اشخاص هنگامی که ضد آفتاب را مصرف می کنند، میزان لازم از آن را به پوست خود نمی مالند، مقدار کافی برای استفاده از کرم باید ۳۰ درصد باشد.
  2. شما باید به قدری از کرم ضد آفتاب استفاده کنید که بتواند اثر محافظتی خود را به طور کلی اعمال کند و یک لایه نازک روی پوست شما تشکیل دهد.
  3. معمولا ضد آفتاب نیم ساعت طول می کشد تا جذب پوست شود و اثرش را آغاز کند، پس ۳۰ دقیقه قبل از اینکه از منزل خارج شوید آن را روی پوست خود بزنید.
  4. بعد از اینکه روی پوست خود از لوازم آرایشی استفاده نمودید ضد آفتاب را رو پوست خود بزنید زیرا که لوازم آرایش برپایه چربی است و اثر ضد آفتاب را از بین می برد.
  5. بیشتر کارشناسان پوست،ضد آفتاب های SPF۱۵ یا ۶۰ را پیشنهاد می کنند، اما از همه مهمتر شما باید کرم را به طور منظم استفاده کنید.

‌ ۶. کرم ضد آفتاب SPF۱۵ اگر در فصل تابستان به طور منظم استفاده شود تاثیرش بیشتر از این خواهد بود که یک روز در میان از ضد آفتاب SPF۶۰ استفاده کنید.

۷. در هوای ابری هم حتما باید کرم ضد آفتاب بزنید زیرا ابرها قادر نیستند اشعه ماوراء بنفش را جذب کنند و در هوای ابری بیشترین درصد این اشعه به پوست شما می رسد. به غیر از این نور زیاد آفتاب که می تواند موجب شود اشخاص به مکان های سربسته بروند وجود ندارد. در نهایت اشعه ماوراء بنفش بیشتری به آن ها خواهد رسید، اشعه ماوراء بنفش قابل مشاهده نیست، بنابر این باید در روزهای ابری هم مانند روزهای آفتابی از ضد آفتاب استفاده کنید.

یکی از نکات بسیار مهم این است که پیش از مصرف ضد آفتاب،  افراد باید ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست خود تست کنند تا از نداشتن حساسیت پوستی اطمینان حاصل نمایند.

بعضی از افراد مقداری ضد آفتاب را روی پوست خود امتحان می کنند و بعد از مدتی پوستشان قرمز می شود و تاول می زند.‌

در واقع این ضد آفتاب سبب آلرژی پوست آن ها شده است و دیگر نباید آن را مصرف کنند.در این شرایط حتما باید به یک متخصص مراجعه نمایند تا یک کرم ضد آفتاب مخصوص به آن ها پیشنهاد شود.

ضد آفتاب

سخن پایانی

دلایل زیادی وجود دارد که چگونه کرم ضد آفتاب برای پوست استفاده شود. شما نباید فقط از ضد آفتاب در فصول گرم استفاده کنید.

پوست شما در تمامی فصل ها حتی زمستان هم به حفاظت مداوم در مقابل اشعه خورشید احتیاج دارد. اما علت های مهم برای استفاده کرم ضد آفتاب این است که از سرطان پوست و آفتاب سوختگی پیشگیری شود‌.

حتما از ضد آفتابی استفاده کنید که برای پوست شما حساسیتی نداشته باشد حتما در این زمینه با یک پزشک با تجربه مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا