آرایشی و بهداشتیسلامت بدنضدآفتاب

آیا کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از پیری پوست می شود؟

آیا کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از پیری پوست می شود؟

ممکن است بعضی مواقع این سوال برایتان پیش بیاید که آیا کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از پیری پوست می شود یا خیر؟

بله، استفاده کردن از کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری ازپیری پوست می شود . کرم ضد آفتاب از پرتوها و اشعه هایی ماورا بنفشی که در نور خورشید وجود دارد جلوگیری کرده و از پوست به خوبی محافظت می کند.

همانطور که می دانید آفتاب دارای اشعه های فراوانی است که خطرات زیادی مانند بیماری های پوستی، پیری زودرس و… را به دنبال دارد.کرم ضد آفتاب برای افرادی که از پیری زودرس و چین و چروک صورتشان نگران هستند بسیار مفید است. چرا که با استفاده کردن کرم ضد آفتاب اکثر این مشکلات از بین می رود. در ادامه به توضیحات بیشتر در مورد آیا کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از پیری پوست می شود خواهیم پرداخت.

آیا کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از پیری پوست می شود؟

کرم ضد آفتاب چیست و چگونه باعث جلوگیری از پیری پوست می شود؟

 

کرم ضد آفتاب در اصل به این معنا نیست که می توانید زیاد در برابر نور خورشید قرار بگیرید، بلکه به این معناست که اشعه هایی که در نور خورشید وجود دارد را کاهش می دهد. چرا که این اشعه ها باعث پیری پوست خواهند شد. برای همین استفاده کردن از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از پیری پوست بهترین انتخاب است.

همانطور که گفته اشعه هایی که در نور خورشید وجود دارد بسیار برای پوست مضر هستند، این اشعه ها دو نوع هستند :

١. اشعه UVB

این اشعه اگر به طور مداوم به پوست برخورد کند علاوه بر اینکه باعث پیری پوست خواهد شد، بیماری سرطان پوست را نیز به دنبال خواهد داشت.

٢. اشعه UVA

اگر از کرم ضد آفتاب در برابر این اشعه استفاده نکنید پوست شما باعث آسیب زیادی می شود و پوست شما را تیره خواهد کرد. این اشعه باعث می شود که پوست شما خیلی زود علائم پیری را نشان دهد و در صورتتان چین و چروک ایجاد شود.

پس برای اینکه از چنین خطراتی جلوگیری کنید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چرا که با استفاده کردن کرم ضد آفتاب علاوه بر اینکه پوست شما را در برابراشعه ها محافظت می کند، بلکه به جوانی پوست شما هم کمک شایانی می کند.

ضد آفتاب قوی

کرم ضد آفتاب چه مزیت هایی برای پوست دارد؟

 

استفاده کردن از کرم ضد آفتاب مزایای بسیاری برای تمامی افراد به همراه دارد، در ادامه به بعضی از این مزیت ها خواهیم پرداخت.

١. محافظ پوست در مقابل اشعه های نور آفتاب

با توجه به اینکه امروزه لایه اوزون به طور مکرر در حال تخریب است، به همین خاطر اشعه های مخربی هم در نور خورشید قرار می گیرد که خطرات زیادی را به همراه دارد. به همین دلیل باید کرم ضد آفتابی استفاده کنید که از پوست شما در برابر این اشعه ها محافظت کند.

٢. لک ها و تیرگی پوست را کاهش میدهد

استفاده کردن از کرم ضد آفتاب هم لکه ها و هم تیرگی هایی را که نور خورشید در صورتتان به وجود آورده را کاملا پاک می کند. همچنین می توانید از این کرم به خاطر ازبین بردن رگ های قرمز در پوستتان استفاده کنید.

٣. سلامت پوست را افزایش خواهد داد

برای اینکه پوستی سالم و شاداب داشته باشید، همیشه از کرم های ضد آفتابی که حاوی ویتامین و پروتئین های مختلفی هستند استفاده کنید. استفاده کردن از چنین کرم ضد آفتابی به سالم نگه داشتن پوست شما کمک خواهد کرد.

ضد آفتاب ضد پیری

آیا کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از پیری پوست می شود؟

کرم ضد آفتاب از نظر اثر بخشی چند نوع هستند؟

 

برای اینکه بتوانید یک کرم ضد آفتاب مناسب با پوستتان انتخاب کنید، باید به نکاتی مانند ترکیبات آن و نوع پوست خود توجه داشته باشید.

کرم های ضد آفتاب اثربخشی متفاوتی باهمدیگر دارند و شما باید آنها را با سیقله و نوع پوست خود انتخاب کرده تا دچار آسیب نشوید. در اینجا به دو نوع از کرم های ضد آفتابی که تاثیرپذیری زیادی دارد می پردازیم :

١. کرم های ضد آفتاب شیمیایی

استفاده کردن از ضد آفتاب شیمیایی باعث شده که پرتوهای فرابنفش را به خود جذب کرده و موجب التهاب پوستی هم می شود. هرکدام از این ضد آفتاب ها می توانند بخشی از پرتوهای فرابنفش را جذب کنند.

٢. کرم های ضد آفتاب فیزیکی

این نوع از ضد آفتاب ها خیلی مورد رضایت افراد نیستند. این کرم ها اگر درصد بیشتر نسبت به بقیه داشته باشد به خوبی بر روی پوست ظاهر نمی شود و رنگ سفیدی بر روی پوست ایجاد خواهد کرد.

سخن پایانی

در آخر خوب است بدانید که پاسخ سوال آیا کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از پیری پوست می شود هم چندان دشوار نیست. همانطورکه دریافتید استفاده کردن از کرم ضد آفتاب نور مستقیم خورشید یا اشعه های فرابنفش را کاهش می دهد و  سلامت پوست شما را افزایش خواهد داد. بسیار خوشحال هستیم که تا اینجای مقاله با ما بودید امیدواریم از مطالبی که گفته شد بهرمند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا