آرایشی و بهداشتیضدآفتاب

کرم ضد آفتاب مناسب برای چه پوستی است؟

آیا می دانید که کرم ضد آفتاب مناسب برای چه پوستی است؟ امروزه همه مکانها و حتی منازل ها هم دارای اشعه های ماورا بنفش هستند و این اشعه بسیار روی پوست تاثیر گذار است،بنابراین باید از کرم ضد آفتاب مناسب پوستمان استفاده کنیم. شاید برخی تصور کنند که تنها مزیت کرم ضد آفتاب فقط این است که از پوست در برابر نور آفتاب محافظت کند، اما این طور نیست. استفاده کردن از کرم ضد آفتاب از بروز بیماری هایی مانند، سرطان پوستی، پیری زودرس، و… جلوگیری می کند.

با آمدن فصل های بهار و تابستان بیشتر افراد از کرم ضد آفتابی که برای پوستشان مناسب است استفاده می کنند. بسیاری از افراد تصور می کنند که فقط باید در فصل های گرم سال از کرم ضد آفتاب استفاده شود، اما شما می توانید درهمه فصول سال و حتی می توانید از آن به عنوان کرم آرایشی نیز استفاده کنید. در ادامه به توضیحات بیشتر در مورد اینکه کرم ضد آفتاب مناسب برای چه پوستی است خواهیم پرداخت.

<yoastmark class=

چند نوع ضدآفتاب مناسب با بافت و نوع پوست

١. استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده کردن از کرم ضد آفتاب برای افرادی مناسب است که دارای پوستی خشک هستند. به همین دلیل باید کرم ضد آفتابی را انتخاب کنند که بافت چربی داشته باشد و مانند کرم بر روی پوست پخش شود.

٢. استفاده کردن از کرم ژل

اگر پوست شما چرب یا معمولی است می توانید از کرم ژل ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ژل بافت سبک تری نسبت به کرم دارد اما می تواند همان چربی لازم را هم برای پوست های معمولی و چرب تامین می کند.

٣. استفاده کردن از فلوئید

فلوئید های ضد آفتاب برای پوست های چرب بسیار مناسب هستند. چرا که از کرم و ژل ضد آفتاب سبک تر هستند و خیلی سریع جذب پوست خواهند شد.

۴. استفاده کردن از اسپری

اسپری های ضد آفتاب در هر محیطی قابل استفاده هستند. این نوع از اسپری ها روی پوست پاشیده می شوند و بعد از چند دقیقه ماساژ کاملا سریع جذب پوست می شوند.

۵. استفاده کردن از لوسیون

لوسیون ضد آفتاب بیشتر برای پوست هایی که آکنه و جوش دارند تاثیرگذار است، چرا که دارای بافتی رقیق و سبک است.

چرا استفاده کردن از کرم ضد آفتاب برای پوست مفید است؟

 

همانطور که گفته شد استفاده کردن از کرم ضد آفتاب از بیماری هایی که از طریق نور مستقیم خورشید یا اشعه های ماورا بنفش صورت می گیرد، جلوگیری می کند. در ادامه به برخی از فواید استفاده کردن از کرم ضد آفتاب خواهیم پرداخت.

١. از بروز سرطان پوست جلوگیری می کند

سرطان پوست بیشتر از طریق نور آفتاب ایجاد می شود به همین دلیل استفاده کردن از کرم ضد آفتاب در هنگام بیرون

رفتن ضروری است.

اگر شما در طول سال به طور مکرر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید می توانید بیماری های این چنینی را کاهش دهید.

٢. برنزه شدن پوست را کاهش می‌دهد

برنزه شدن پوست خطر چندانی ندارد.اما چون نور آفتاب  دارای اشعه هایUVB فراوانی است باید حتما از یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید، تا از برنزه شدن که دارای اشعه است جلوگیری شود.

٣. از پوست در برابر نور آفتاب محافظت می کند

هنگامی که قصد دارید از خانه خارج شوید حتما کرم ضد آفتاب بزنید تا پوست شما دچار آفتاب سوختگی نشود.

علائم هایی که از طریق آفتاب سوختگی ایجاد می شود شامل کهیر، تورم، خارش و… هستند. که همه اینها به دلیل اشعه هایی است که در نور خورشید وجود دارد.

۴. پیری زودرس را کاهش می دهد

همه افراد دوست دارند پوستی سالم و شاداب داشته باشند. همه به دنبال این هستند که چه نوع از کرم ضد آفتاب برای پوستشان مناسب است.

کرم های ضد آفتاب برای تمامی صورت ها مناسب است و تنها به نوع بافت و پوست افراد بستگی دارد. استفاده از کرم ضد آفتاب پیری زودرس را کاهش و ازعلائمی چون لکه های خورشیدی، رنگدانه ها، چین و چروک و.. جلوگیری خواهد کرد.

۵. یک کرم آرایشی عالی

کرم ضد آفتاب یک گزینه آرایشی عالی است. چرا که امروزه بیشتر کرم های آرایشی برای پوست افراد مضر هستند و باعث بیماری های پوستی می شود. اما کرم ضد آفتاب یک کرم مناسب برای تمامی پوست ها است و هیچگونه خطری برای پوست افراد ندارد.

سخن پایانی

 

اگر پوستی خشک دارید باید از کرم ضد آفتابی استفاده کنید  که مرطوب کنندگی بسیار بالایی داشته باشد. اما اگر پوستی چرب دارید باید از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که فاقد هرگونه چربی باشد و مناسب با پوست شما باشد.

ما دراین مقاله برای شما در مورد کرم ضد آفتاب مناسب برای چه پوستی است و دیگر موارد این چنینی مطالبی را برای شما عزیزان ارائه کردیم. امیدواریم از مطالب گفته شده به خوبی بهرمند شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا