پاک‌کننده‌هاسلامت پوست

آیا استفاده از پاک‌کننده‌ها برای پوست مفید می‌باشد‌؟

همیشه بعد از گذزاندن یک روز وقتی به خانه می‌رسیم و پوست خود را از انواع آلودگی‌ها پاک می کنیم حسی بی‌نظیر را تجربه کرده و احساس شادابی و طراوت خواهیم کرد‍.

پاک سازی و تمیز کردن پوست اولین مرحله روتین پوستی در هر فرد می‌باشد‍‌.بهتر است بدانید بدون پاک‌سازی پوست ادامه روتین پوستی هیچ تاثیری در سلامت پوست شما نخواهد داشت‌.‌نکته مهم در ابتدای پاکسازی انتخاب شوینده مناسب با پوستتان می‌باشد‌،‌انتخاب شوینده مناسب تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و طراوت پوست شما خواهد داشت

 

 

انواع پاک‌کننده‌های پوست

  • پن‌های صابونی
  • ژل‌های پاک‌کننده
  • فوم‌های پاک‌کننده
  • کرم‌های پاک‌کننده
  • روغن‌های پاک‌کننده
  • میسلاواتر
  • بالم‌های شوینده
  • پاک‌کننده‌های پودری
  • پاک‌کننده خاک‌رس
  • شیر‌پاک کن‌ها
  • تونر‌ها

پن‌های صابونی

پن‌های صابونی نسبت به صابون های شوینده بدن PH پایین‌تری دارند . برای سشتشوی صورت بهتر است از صابون های معمولی استفاده نکنید زیرا به دلیل PH بالایی که دارند معمولا به پوست صورت اسیب می زنند .

این پن‌ها بهترین شوینده برای پوست‌های چرب و مختلط می باشند ، زیرا با از بین بردن سبوم چربی پوست را کنترل نموده و از براق شدن پوست جلوگیری می‌کنند .

توصیه می شود اگر پوستی خشک و دهیدراته دارید از پن‌های شوینده استفاده نکنید‌.

ژل‌های پاک‌کننده 

ژل‌های پاک‌کننده یکی از بهترین گزینه های پیشنهاد شده برای پوست‌های معمولی‌،چرب‌‌،مختلط‌ و مستعد جوش و آکنه می‌باشند . ژل‌های پاک‌کننده محصولی عالی برای پاک‌سازی عمقی پوست می‌باشند‌‌‌ .‌ این ژل‌ها معمولا حاوی اسید هیالورونیک می‌باشند که خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی دارد‌‌ . همچنین به دلیل داشتن اسید‌سالسیلیک قادر می‌باشند به عمق پوست نفوذ کرده و پوست را از آلودگی و چربی اضافه پاک کند.

فوم‌های پاک کننده

فوم‌ها یکی از قدرتمند‌ترن شوینده‌ها می‌باشند که با پوست های چرب و مختلط بسیار سازگار می‌باشند . همچنین اگر از کرم پودر و لایه‌های آرایشی زیادی استفاده می‌کنید فوم‌ها با تولید کف زیاد و ورود به لایه‌های عمقی پوست بهترین شوینده برای شما می باشند . فوم‌ها دارای عنصری به نام سدیم لوریل سولفات می‌باشند که باعث خشک شدن پوست و تولید کف میشود‌ . به دلیل وجود همین ماده توصیه می‌شود کسانی که دارای پوست خشک هستند از فوم استفاده نکند.

کرم‌های پاک‌کننده

از پاک‌کننده‌های کرمی معمولا برای پوست‌های خشک استفاده می‌شود‌ ،‌ زیرا این پاک کننده‌ها کف زیادی تولید نمی‌کنند و چربی پوست را از بین نمی برند.شوینده‌های کرمی دارای فرمولاسیون ملایمی می‌باشند و حاوی اسید هیالورونیک می‌باشند ،که مانع خشکی پوست شده و رطوبت پوست را تامین می‌کند .

روغن‌های پاک‌کننده

استفاده از این نوع شوینده به کسانی که پوست‌های خشک و حساس دارند پیشنهاد می‌شود ، زیرا فرمولاسیون این پاک‌کننده ملایم و بر پایه مواد روغنی می‌باشد.

میسلار واتر

میسلار واتر نسل جدیدی از بهترین پاک ‌کننده‌ها می‌باشد . این نوع شوینده بافتی شبه آب معمولی دارد وجزء سبک‌ترین شوینده‌ها می‌باشد . توسط پد و یا پنبه روی پوست استفاده می‌شود و نیازی به شستشو ندارد ، به همین دلیل علاوه بر پاکسازی صورت برای پاک کردن مواد آرایشی نیز به کار می‌رود.

این محصول حاوی نیاسنامید می‌باشد ، که باعث کاهش منافذ پوست می‌شود . استفاده از این نوع شوینده به افرادی که پوست خشک و حساس دارند توصیه می‌شود .

بالم‌های شوینده

این نوع شوینده به دو صورت وجود دارد . یک نوع آن نیاز به شستشو دارد و نوع دیگر نیازی به شستشو بعد از استفاده ندارد. بالم‌ها می توانند گزینه مناسب برای کسانی باشند که پوست معمولی و یا خشک دارند .

پاک‌کننده‌های پودری

پاک‌کننده‌های پودری گزینه مناسب برای افرادی می باشد که پوستی حساس،چرب و مختلط دارند . این پودر‌ها به دلیل بافت دانه‌دانه‌ایی که دارند می‌توانند به جای اسکراب نیز به کار بروند وبه پاکسازی عمیق پوست شما کمک کنند . این پودر‌ها قدرت پاک کنندگی قوی دارند و می‌توانند به راحتی مواد آرایشی روی پوست را از بین ببرند .

پاک‌کننده خاک رس

این محصول همانطور که از نامش پیداست حاوی خاک رس می باشد و دارای خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی می‌باشد که می تواند انتخابی عالی برای پوست‌های چرب‌،مختلط‎‌ ومستعد آکنه باشد. این شوینده قدرت مات‌کنندگی بالایی دارد و چربی‌های اضافه روی پوست را پاک می‌کند.

شیر‌پاک کن‌ها

یکی از محصولاتی که از قدیم برای پاک کردن آرایش به کار می‌رود شیر‌پاک کن‌ها می‌باشند . شیر‌پاک کن‌ها از 70 درصد آب و 30 درصد مواد روغنی تشکیل شده‌اند . بخش روغنی مواد آرایشی را در خود حل کرده و آرایش روی صورت را پاک می‌کند .

تونر‌ها

این محصول برای انواع پوست‌ها ، خصوصا پوست‌های چرب بسیار مناسب می‌باشند . تونر‌ها به علت داشتن آنتی‌اکسیدان ، علاوه بر رطوبت رسانی به پوست باعث از بین رفتن لکه‌های پوستی می‌شوند .

 

بهتر است بدانید هنگامی که در خواب هستید پوست شما خودش را بازسازی می‌کند . اگر شما بعد از گذراندن یک روز طولانی پوست خود را با پاک‌کننده مناسب پاک نکنید مواد آرایشی ، گرد و غبار و آلودگی‌های موجود در هوا روی پوست شما باقی می‌ماند و منافذ پوست شما را مسدود کرده ، باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند آکنه می‌شود . در پایان بهتر است بدانید انتخاب پاک‌کننده مناسب پوستتان و استفاده صحیح از آن در شادابی و درخشندگی پوست شما بسیار اهمیت دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا