سلامت پوست

چگونه از برنزه کننده های طبیعی استفاده کنیم ؟

بیشتر افراد دوست دارند پوستشان در تمام فصول برنزه باشد خصوصا در فصل زمستان که نمی توانند افتاب  بگیرند . به همین دلیل اکثر افراد در قصل زمستان برای اینکه به سرعت برنزه شوند به دستگاه سولاردم روی می آورند که خطرات وعوارض خود را دارد .

جهت جلوگیری از عوارض سولاردم و اشعه خورشید بهتر است از روش های جایگزین اشتفاده کنید

 

 

برنزه کننده های طبیعی کدامند ؟

برای برنزه کردن پوست می توان به جای استفاده از روش های مضر از روش های جایگزین در منزل با مواد طبیعی که به سادگی در دسترس می باشند استفاده کرد . که در زیر به آنها اشاره می کنیم .

  • قهوه
  • پودر کاکائو
  • چای
  • روغن  هویج
  • روغن بچه
  • وازلین
  • اب گوجه فرنگی
  • بتادین
  • روغن زیتون
  • حنا

در ابتدا تاکید می کنیم بعضی از این مواد حساسیت زا هستند و باید برای استفاده از آنها دقت لازم را بکار ببریم .نکته قابل توجهی که وجود دارددر مرد بتادین دقت لازم را داشته باشید بتادین حاوی ید می باشد و اگر نسبت به ید حساسیت دارید به هیچ وجه نباید از بتادین استفاده کنید . همانطور که می دانید خاصیت ضد عفونی کننده دارد و اگر مدت زیادی روی پوست قرار بگیرد باعث تخریب بافت پوست می شود و حتی گاهی موارد باعث دو رنگ شدن رنگ پوست می شود . بنابراین توصیه میشود ریسک نکنید و از بتادین برای برنزه کردن استفاده نکنید .

در کل به کمک این مواد و ماساژ ذاذن آن روی پوست حتی بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید می توان پوست را برنزه کرد .

 

برنزه کردن پوست با روغن زیتون :

استفاده از روغن زیتون  و رو غن های طبیعی دیگر هنگام استفاده از افتاب رایج می باشد امل از روغن زیتون بدون گرفتن آفتاب نیز برای برنز کردن استفاده می شود .  برای برنزه کردن با روغن زیتون ابتدا باید مقداری از روغن زیتون را روی وست خود بمالید وماساژ دهیم تا منافذ پوست تحریک شوند و روغن زیتون جذب پوست شود . 20 الی 30 دقیقه صبر کنید  و سپس پوست خود را بشویید این عمل را چند بار در هفته انجام دهید ، پوست شما برنزه خواهد شد .البته بعد  از ماساژ روغن زیتون می توانید 20 دقیقه در افتاب قرار بگیرید ولی همانطور که اشاره کردیم ، قرار گرفتن در نور افتاب توصیه نمی شود.

برنزه کردن پوست با چای :

چای می تواند رنگ پوست ما را به راحتی و بدون نیاز به قرار گرفتن در نور آفتاب تغییر دهد . در این روش چند کیسه چای را درون آب جوش قرار می دهیم و 10 دقیقه صبر می کنیم ، سپس با روغن دلخواه خود ترکیب کرده و روی پوست بدن ماساژ می دهیم .

برنزه کردن پوست توسط قهوه  :

قهوه قابلیت رنگ دهی بسیار بالایی دارد برای این کار  شما میتوانید مقداری قهوه را با آب مخلوط کنید و روی حرارت بجوشانید تا رنگ آن باز شود بعد از خنک شدن قهوه به کمک یک اسفنج آنرا روی بدن خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه بشویید ، ابتدا مطمئن شوید پوست شما نسبت به قهوه حساسیت ندارد .

برنزه کردن پوست با حنا و قهوه :

اگر به یک ترکیب قوی برای برنز کردن پوستتان نیاز دارید توصیه می کنیم ترکیب حنا و قهوه را امتحان کنید . در این روش سه قاشق غذا خوری حنا را همراه یک قاشق غذا خوری قهوه مخلوط کنید وکمی به ان آب اضافه کنید تا حالت خمیری شل به خود بگیرد سپس انرا روی پوست خود بمالید چند دقیقه صبر کنید تا بدنتان رنگ بگیرد ، سپس بدن خود را بشویید

در این روش ممکن است به علت وجود قهوه بدنتان رنگ نارنجی به خود بگیرد به همین علت پوست خود را هر چند دقیقه یکبار چک کنید اگر در حال نارنجی شدن بود پوستتان را بشویید

برنزه کردن به وسیله روغن بچه : در این روش نیز می توانید بدون نیاز به نور آفتاب روغن بچه را هر روز روی پوست خود اسپری کنید و سپس پوستتان را بشویید.

برنزه کردن با پودر کاکائو : در این روش شما می توانید مقداری پودر کاکائو را با لوسیون بدنتان ترکیب کنید و روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت 20 الی 30 دقیقه بنابر رنگ مورد نظرتان آن را یشویید .

برنزه کردن با روغن هویج :

در این روش شما می توانید یک قاشق غذا خوری روغن هویج را با یک زرده تخم مرغ و چند قطره اسانس هویج مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید بعد از گذشتن 20 الی 30 دقیقه بشویید .

 

 

مزایای برنزه کردن بدون آفتاب :

اشعه ماوراء بنفش افتاب برای بدن مضرات زیادی دارد و باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک ، سرطان پوست و ایجاد لک در پوست میشود اما راهکارهای برنزه کردن پوست به روش های طبیعی و بدون استفاده از آفتاب آسیب جدی به پوست وارد نمیکنند

در پایان دقت داشته باشید برای داشتن پوستی درخشان و گرم ، هر کدام از روش های ذکر شده باید به درستی انجام شوند تا از عوارض و خطرات احتمالی آن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا