اسکرابسلامت بدنسلامت پوست

چگونه از اسکراب برای پاکسازی پوست استفاده کنیم ؟

اسکراب یک محصول بی نظیر برای مراقبت پوست با هدف از بین بردن سلول های مرده و افزایش گردش خون در پوست می باشد . اسکراب با لایه برداری سطحی پوست باعث حذف سلول های مرده پوست شده و از مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه های پوستی جلوگیری می‌کند.
اسکراب صورت با پاکسازی لایه های عمیق پوست آلودگی‌های روی پوست را از بین برده و باعث شادابی و طراوت پوست شما می‌شود

انواع اسکراب

  • اسکراب مخصوص پوست های خشک و حساس
  • اسکراب مخصوص پوست های چرب و جوش دار
  • اسکراب مخصوص برای جوش های سرسیاه
  • اسکراب مخصوص منافذ پوست
  • اسکراب سفید کننده صورت

برای انتخاب لایه بردار ها باید بدانید هر لایه بردار چه ویژگی ها و کار بردی دارد به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید به ویژگی پوستتان و ترکیبات محصول دقت فرمایید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید

 

 

انواع اسکراب ها از چه موادی تشکیل شده اند؟

اسکراب ها همان‌طور که می‌دانید نقش پاکسازی پوست را بر عهده دارند . اسکراب ها حاوی دانه‌های گرانول مانند می باشند که این گرانول ها در ژله یا کرم شناورند.

این گرانول ها با زبرتر کردن بافت کرم یا ژله وظیفه لایه برداری عمیق پوست صورت و بدن را بر عهده دارند.

گرانول ها معمولا از جنس هسته های خرد شده میوه‌ها مانند هسته انگور یا پوست خورد شده گردو بادام و غیره می باشد ، البته گاهی گرانول حاوی موادی از جنس پلی اتیلن نیز می باشد.
در ترکیبات اسکراب همچنین از آبرسان ها ،مرطوب کنندها و انواع ویتامین ها استفاده می‌شود و هرچقدر فرمولاسیون اسکراب از مواد ارگانیک و گیاهی غنی تر باشد دارای مرغوبیت بیشتر است.

مزایای انجام اسکراب پوست بدن و صورت

استفاده از اسکراب  و لایه بردار مزایا و فواید زیادی برای پوست بدن و صورت دارد. انجام اسکراب منجر به لایه برداری سطحی و ملایم در پوست شده به طوری که نه تنها در این فرایند سلول های مرده پوست از بین می روند بلکه پوست می تواند مواد مغذی را بهتر جذب کند و آبرسانی به پوست بهتر انجام می شود اسکراب صورت و بدن برای پوست هایی که کدر و خسته می باشند بسیار مفید می باشد و باعث جوانی و شادابی پوست می شود همچنین اثر درمانی روی پوست دارد و می تواند مشکلات پوستی را برطرف کند

اگر پوستتان چرب است و جوش میزنید اسکراپ باعث می شود چربی اضافه پوست گرفته شود و دیگر جوش نزنید.

اسکراب حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده می باشد و با حفظ رطوبت در لایه میانی پوست از چین و چروک و افتادگی و خستگی پوست جلوگیری می‌کند . وجود آبرسان در اسکراب باعث شفافیت و روشن شدن پوست می شود و استحکام ساختاری آن را حفظ میکند .

اسکراب نه تنها مخصوص پوست صورت نیست بلکه باید بدانید همه بدن شما نیاز به لایه برداری دارد .اسکراب بدن باعث از بین رفتن لایه های مرده پوست شده که این لایه ها مدام در حال تکثیر و رشد می باشد . از بین رفتن لایه های مرده پوست منجر به احساس تازگی و شادابی و جوانی در پوست شما می شود.

چگونه از اسکراب برای پاکسازی از پوست استفاده کنیم؟

اگر در جستجوی روشی برای زیبایی پوستتان و جلوگیری از پیری و افتادگی آن و همچنین پاکسازی پوست خود از عوامل آلودگی هوا و چربی های اضافه هستید ،شما باید انجام صحیح و اصولی اسکراب پوست را بیاموزید

در ابتدا اسکرابی که انتخاب می کنید باید هماهنگ با نوع پوستتان باشد همانطور که قبلا اشاره شد اسکراب حاوی دانه‌های در اندازه های مختلف هستند که در سطح پایه ژله ای و کرم شناور هستند اسکراب از طریق ماساژ دادن روی سلول های مرده پوست ، آلودگی ها و چربی را از سطح پوست پاک می‌کند . کافیست بر اساس نوع پوست اسکراب تان را انتخاب کنید و هفته ۲ الی ۳ بار روی پوست مرطوب خود ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید .

استفاده از بخور و یا حمام کردن قبل از اسکراب باعث عملکرد بهتر اسکراب می شود.

نکته مهمی که در پایان باید به آن توجه کنید این اسن که اگر جوش های چرکی روی پوست خود دارید به هیچ وجه از اسکراب استفاده نکنید زیرا باعث باز شدن جوش ها و انتقال آلودگی و باکتری ها به سایر قسمت های پوست می شود.
همچنین اگر پوستتان دارای زگیل ویا تبخال است قبل از مصرف اسکراب با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا