سلامت بدن

قرص ایزن پلاس یوروویتال برای چیست:

قرص ایزن پلاس یوروویتال:

ایزن پلاس یوروویتال حاوی آهن، اسید فولیک و ویتامین های B6، B12 و ویتامین C است که در پیشگیری از کم خونی و کمک به جذب آهن به ویژه در زنان مفید است.

پیشگیری از کمبود آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 و کم خونی در همه افراد
پیشگیری از فقر آهن و عوارض ناشی از آن: خستگی، ضعف و کاهش عملکرد تحصیلی و کاری
رفع نیاز آهن زنان در دوران قاعدگی
کمک به درمان ریزش مو به دلیل کمبود آهن
تامین آهن و ویتامین B12 برای گیاهخواران

موارد مصرف:

آهن برای بسیاری از فرآیندهای حیاتی بدن از جمله رشد و تکامل، عملکرد طبیعی سیستم عصبی عضلانی و سیستم ایمنی مهم است. در بدن، آهن بخشی از هموگلوبین و میوگلوبین است. هموگلوبین اکسیژن را در خون حمل می کند و آن را به بافت ها و اندام ها می رساند. میوگلوبین همچنین به سلول‌های ماهیچه‌ای کمک می‌کند تا اکسیژن را در خود ذخیره کنند تا ماهیچه‌ها بتوانند به درستی کار کنند.
خونریزی، بارداری و کمبود آهن در رژیم غذایی می تواند ذخایر آهن را تخلیه کرده و باعث کم خونی شود. ضعف، خستگی، بی قراری، رنگ پریدگی، تنگی نفس، از دست دادن مهارت های حرکتی، عملکرد تحصیلی و کاری و در نهایت کم خونی از عوارض کمبود آهن است.
اسید فولیک:
فولیک اسید (ویتامین B9) نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز دارد و کمبود این ویتامین باعث نوعی کم خونی به نام کم خونی مگالوبلاستیک می شود. نقش اسید فولیک در تقسیم سلولی طبیعی آن را به ویژه برای رشد جنین مهم می کند. کمبود این ویتامین در مادر با افزایش بروز ناهنجاری های مادرزادی از جمله نقص لوله عصبی و شکاف کام و شکاف لب همراه است. به همین دلیل، تمام زنان در سنین باروری برای اطمینان از کافی بودن این ویتامین باید به عنوان یک اقدام احتیاطی از مکمل های اسید فولیک استفاده کنند.
ویتامین B12:
این ویتامین نقش مهمی در سنتز DNA و تشکیل گلبول های قرمز دارد، بنابراین به دلیل کمبود B12، تقسیم سلولی مختل شده و به دلیل توقف تولید DNA، کم خونی مگالوبلاستیک ایجاد می شود. B12 همچنین عملکرد طبیعی سلول های عصبی را تنظیم می کند. کاهش سطح این ویتامین در بدن با حالت تهوع، استفراغ، گرما، سفتی و ضعف در پاها، اختلالات روانی و افسردگی همراه است.
کمبود B12 در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران شایع تر است. مصرف ناکافی و هدر رفتن غذاهای حیوانی، گیاهخواری، افزایش سن و افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن مانند بای پس معده قرار گرفته اند در خطر کمبود ویتامین هستند.
ویتامین B6:
این ویتامین علاوه بر پیشبرد روند خون سازی، حالت تهوع ناشی از مصرف مکمل های آهن را کاهش می دهد.
ویتامین C:
ویتامین C باعث افزایش جذب آهن می شود.
توصیه: برای جذب بهتر آهن از مصرف غذاهای پر فیبر همزمان با مکمل های آهن خودداری کنید. غذاهای غنی از فیبر شامل غلات کامل و غلات کامل و سبزیجات خام است. بهتر است حداقل 2 ساعت قبل و بعد از مصرف این قرص شیر و فرآورده های شیری مصرف نشود.

روش استفاده:

دوز معمول در دوران بارداری یک قرص در روز پس از 13 هفته بارداری است
در صورت کم خونی، بسته به شدت کم خونی، روزانه 1 یا 2 قرص مصرف شود. هر قرص را با یک لیوان پر آب مصرف کنید. از جویدن یا قورت دادن قرص خودداری کنید زیرا ممکن است بر جذب آن تأثیر بگذارد.
برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن روزانه یک قرص مصرف کنید.
برای کم خونی و کنترل، 1 تا 2 قرص در روز مصرف شود.
برای کم خونی حاد روزانه 2 تا 4 قرص مصرف شود
کم خونی در کودکان 1 قرص در روز مصرف شود.
اگر مصرف قرص آیزن پلاس را در یک وعده فراموش کردید، در اسرع وقت دوز فراموش شده را مصرف کنید و قرص بعدی را در زمان معمول مصرف کنید.

موارد مصرف از قرص ایزن پلاس:

کودکان
زنان باردار و شیرده
تامین آهن بدن
افراد سوء تغذیه
سالمندان (65 سال و بالاتر)
بازیکن
افرادی که کم خونی شدید دارند
بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی.

مزایای قرص ایزن پلاس:

انتقال اکسیژن
تولید انرژی
سم زدایی
عملکرد سیستم ایمنی
رشد عصبی جفت
سنتز DNA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا