سلامت بدنسلامت عمومی

موارد استفاده از کپسول جینکوبیلوبا

کپسول جینکو بیلوبا چیست:

جینکو بیلوبا که با نام علمی جینکو بیلوبا شناخته می شود، درختی بومی چین است که هزاران سال است برای اهداف غذایی و دارویی کشت می شده است. از آنجایی که این گیاه تنها بازمانده از راسته گیاهان باستانی است، گاهی به آن فسیل زنده نیز می گویند. به طور سنتی از برگ ها و دانه های این گیاه در طب سنتی چینی استفاده می شده است و به همین دلیل تحقیقات مدرن نیز به بررسی عصاره برگ جینکو برای آزمایش خواص آن پرداخته است. گفته می شود مکمل های جینکو عمدتا بر عملکرد مغز و گردش خون تمرکز دارند.

اشکال تجاری جینکو بیلوبا:

جینکو بیلوبا به اشکال زیر موجود است:
کپسول
شربت
عصاره مایع
برگ خشک / چای

فواید کپسول جینکو بیلوبا:

همانطور که گفته شد، جینکو بیلوبا دارای چندین خاصیت دارویی است که 10 مورد از مهمترین آنها هستند:
1. حاوی آنتی اکسیدان های قوی:
دلیل سوالات فراوان در مورد فواید سلامتی جینکو احتمالاً حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است. جینکو حاوی بسیاری از فلاونوئیدها و ترپنوئیدها با اثرات آنتی اکسیدانی قوی است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی یا کاهش می دهند.
رادیکال های آزاد ذرات بسیار واکنش پذیری هستند که در طول عملکردهای متابولیک طبیعی مانند تبدیل غذا به انرژی یا سم زدایی در بدن تولید می شوند. این ترکیبات به بافت های سالم بدن آسیب می رسانند، روند پیری را تسریع می کنند و می توانند باعث بیماری در انسان شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان مصرف جینکو بیلوبا کلیک کنید.
2. میتواند التهاب را کاهش دهد:
التهاب بخشی از پاسخ طبیعی بدن به آسیب یا تهاجم یک ماده خارجی است. در پاسخ التهابی، بخش‌های مختلف سیستم ایمنی برای مبارزه با مهاجم خارجی یا بهبود ناحیه آسیب‌دیده با هم کار می‌کنند. علاوه بر این، برخی از بیماری های مزمن نیز می توانند باعث پاسخ التهابی شوند.
با گذشت زمان، این التهاب بیش از حد می تواند باعث آسیب دائمی به بافت های بدن شود. مطالعات متعدد حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره جینکو می تواند التهاب را در سلول های انسان و حیوان کاهش دهد. بیماری هایی که کپسول جینکو بیلوبا می تواند التهاب را کاهش دهد عبارتند از:
آرتروز
بیماری روده تحریک پذیر (IBD)
سرطان
حمله قلبی
سکته

3. کپسول جینکو بیلوبا گردش خون و سلامت قلب را بهبود می بخشد:
عصاره جینکو می تواند جریان خون را در قسمت های مختلف بدن افزایش دهد. مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به بیماری قلبی که مکمل های جینکو مصرف می کردند، نشان داد که پس از مصرف آن، جریان خون در قسمت های مختلف بدن افزایش یافته است. گفته می شود که افزایش چسبندگی باعث انبساط عروق خونی برای افزایش جریان خون در بدن می شود.
مطالعه دیگری همچنین اثرات مشابهی را در افراد مسن تحت درمان با عصاره جینکو بیلوبا نشان داد.همچنین گزارشاتی از اثرات محافظتی جینکو بیلوبا بر سلامت مغز و پیشگیری از سکته مغزی وجود دارد.
4. علائم اختلالات روانی و زوال عقل را کاهش می دهد:
به طور کلی یافته های پژوهش در این زمینه تا حدودی متناقض است. برخی از مطالعات نشان داده اند که جینکو توانایی کاهش اضطراب، افسردگی و سایر علائم مرتبط با بیماری آلزایمر و زوال عقل را دارد و می تواند توانایی کار در افراد مبتلا به این بیماری را بهبود بخشد.آلزایمر خفیف.
این در حالی است که برخی مطالعات دیگر چنین نتایجی را نشان نمی دهند. این نتایج مثبت ممکن است به نقشی که جینکو ممکن است در بهبود جریان خون به مغز ایفا کند، مربوط باشد، به ویژه در رابطه با انواع عروقی زوال عقل.
گیاهان دارویی برای دیابت
5 .سبب کاهش استرس میشود:
برخی تحقیقات نشان می دهد که مکمل های جینکو ممکن است به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی جینکو، اضطراب را کاهش دهد. در یک مطالعه، 170 فرد مبتلا به اضطراب فراگیر با 240 میلی گرم یا 480 میلی گرم جینکو یا دارونما تحت درمان قرار گرفتند و گروهی که بالاترین دوز جینکو را دریافت کردند، 45 درصد کاهش بیشتری در علائم اضطراب نشان دادند.
علاوه بر این، در مطالعه دیگری بر روی حیوانات آزمایشگاهی، افرادی که مکمل‌های جینکو قبل از موقعیت‌های استرس‌زا دریافت کردند، نسبت به گروهی که مکمل دریافت نکردند، کمتر دچار اضطراب و افسردگی شدند. گفته می شود که این اثرات ضد اضطراب مربوط به خواص ضد التهابی جینکو است که توانایی بدن را برای مقابله با عدم تعادل هورمونی بهبود می بخشد.
6. بینایی و سلامت چشم را بهبود می بخشد:
اگرچه تحقیقات بسیار کمی در مورد ارتباط جینکو با بینایی و سلامت چشم انجام شده است، نتایج اولیه این مطالعه تا حدودی دلگرم کننده است. یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به گلوکوم (دومین عامل اصلی نابینایی در جهان) نشان داد افرادی که مکمل‌های جینکو مصرف می‌کنند جریان خون در بافت‌های چشم را افزایش می‌دهند.
مطالعه دیگری اثر عصاره جینکو را بر دژنراسیون ماکولا وابسته به سن یا آسیب لکه زرد (علت اصلی نابینایی در افراد بالای 50 سال) ارزیابی کرد و برخی از شرکت کنندگانی که این مکمل را مصرف کردند، بهبود بینایی را گزارش کردند. گزارش شد، اما عموماً از نظر آماری معنی دار نبود.
7. ایجاد سردرد و میگرن:
در طب سنتی چین، جینکو یک درمان رایج برای سردرد و میگرن بوده است. از آنجایی که جینکو دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است، جینکو می تواند در موارد سردرد یا میگرن ناشی از استرس بیش از حد مفید باشد.
علاوه بر این، اگر سردرد ناشی از کاهش جریان خون یا باریک شدن رگ‌های خونی باشد، توانایی جینکو در گشاد کردن رگ‌های خونی نیز ممکن است علائم را بهبود بخشد. از سوی دیگر، اگر میگرن ناشی از گشاد شدن بیش از حد رگ های خونی باشد. مصرف جینکو احتمالاً عوارض جانبی کمی خواهد داشت یا بدون آن است.
در طب سنتی چین، جینکو یک درمان رایج برای سردرد و میگرن بود. از آنجایی که جینکو اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، اگر سردرد یا میگرن ناشی از استرس زیاد باشد، جینکو می تواند مفید باشد. علاوه بر این، اگر سردرد ناشی از کاهش جریان خون یا تنگ شدن رگ‌های خونی باشد، توانایی جینکو در گشاد کردن رگ‌های خونی نیز ممکن است علائم را بهبود بخشد. از سوی دیگر، اگر میگرن ناشی از اتساع بیش از حد عروق باشد. مصرف جینکو احتمالاً عوارض جانبی کمی دارد یا بدون عوارض است.
8. بهبود علائم آسم و COPD (انسداد مزمن ریوی):
برخی از مطالعات نشان داده اند که جینکو می تواند علائم آسم و سایر بیماری های التهابی راه هوایی مانند COPD را بهبود بخشد. این اثر ممکن است مربوط به وجود ترکیبات ضد التهابی در جینکو باشد که می تواند التهاب راه هوایی را کاهش داده و ظرفیت ریه را افزایش دهد. در یک مطالعه روی 75 نفر، عصاره جینکو علائم آسم را با داروهای گلوکوکورتیکواستروئید کنترل کرد.
سطح ترکیبات التهابی در بزاق کسانی که جینکو دریافت کردند به طور قابل توجهی کمتر از کسانی بود که جینکو دریافت نکردند. در مطالعه دیگری روی 100 نفر، ترکیبی از گیاهان چینی از جمله جینکو برای درمان علائم بیماری مزمن انسدادی ریه استفاده شد. نتایج نشان داد که سرفه و برونشیت در افرادی که این داروی گیاهی را طی یک دوره سه ماهه مصرف کرده بودند به طور قابل توجهی کاهش یافت.
9. کاهش علائم PMS یا سندرم پیش از قاعدگی:
تحقیقات اولیه نشان می دهد که جینکو ممکن است به درمان علائم جسمی و روانی سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک کند. مطالعه ای روی 85 دانشجو نشان داد که وقتی جینکو می خوردند، 23 درصد علائم PMS کمتری داشتند.
10. بهبود اختلال عملکرد جنسی:
برخی تحقیقات نشان می دهد که جینکو می تواند اختلال نعوظ یا میل جنسی کم را درمان کند. جینکو می تواند سطح اکسید نیتریک در خون را افزایش دهد و با گشاد کردن رگ های خونی، گردش خون را بهبود بخشد. در نتیجه، در درمان علائم مختلف اختلال عملکرد جنسی با بهبود جریان خون در اعضای بدن مفید است.
این مطالعه استفاده از جینکو را برای افزایش میل و رضایت جنسی در زنان تحت روان درمانی جنسی مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان داد که ترکیب جینکو و داروهای شیمی درمانی در طولانی مدت در مقایسه با دارونما موثر بود، اما مکمل جینکو به تنهایی هیچ تاثیری نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا