سلامت بدنسلامت دندان

انواع نخ دندان های ارکیده

دلایل ضرورت استفاده از نخ دندان :

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مهمترین چیز برای حفظ سلامت دهان و دندان است. برخی افراد بر این باورند که یک بار مسواک زدن در روز برای تمیز کردن دندان ها و از بین بردن پلاک کافی است. اما این یک فرض اشتباه است، زیرا یک مسواک به تنهایی نمی تواند کل دهان و دندان ها را تمیز کند. این نخ دندان است که پلاک و ذرات چسبیده به دندان را از بین می برد و لثه ها را سالم نگه می دارد. اگر روش صحیح نخ دندان کشیدن را بدانید، برای همیشه از بیماری لثه و پوسیدگی دندان در امان خواهید بود.

زمان استفاده از نخ دندان:

دندانپزشکان توصیه می کنند که افراد باید دو بار در روز بعد از غذا مسواک بزنند. اما زمان خاصی برای استفاده از نخ دندان وجود ندارد. به عبارت دیگر، می توانید در هر زمانی از نخ دندان استفاده کنید.
اما به طور کلی بهتر است بعد از صرف غذا و مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید. زیرا وقتی دندان های خود را با خمیر دندان مسواک می زنید، مسواک بیشتر سطح دندان ها را تمیز می کند و به گوشه آن ها نمی رسد. در چنین شرایطی احتمال باقی ماندن مواد شوینده و مواد غذایی بین دندان ها وجود خواهد داشت. پس برای حفظ سلامت لثه ها و جلوگیری از تشکیل پلاک روی دندان ها باید روزانه و مرتب از نخ دندان استفاده کنید.

روش صحیح نخ دندان کشیدن:

نخ دندان کشیدن معمولی کافی نیست، روش صحیح نخ دندان کشیدن مهم است. زیرا استفاده از مسواک نامناسب باعث خونریزی لثه و دندان درد می شود.
برای استفاده صحیح از نخ دندان لازم است: نخ دندان را حدود 45 سانتی متر برش دهید. با استفاده از نخ بلند می توانید به راحتی روند تمیز کردن بین دندان ها را کنترل کنید.
انتهای نخ را بگیرید و حدود دو سوم نخ را دور انگشت وسط خود بپیچید. پیچیدن نخ به دور انگشت میانی به انگشت اشاره اجازه می دهد تا نخ را حرکت داده و هدایت کند. سر دیگر نخ را دور انگشت وسط دست دیگر بپیچید.
حالا باید کاموا را بین ۲ تا ۵ سانتی متر بین انگشت اشاره و شست خود نگه دارید. شما از این قسمت از نخ دندان برای تمیز کردن دندان های خود استفاده می کنید.
از دو دندان جلو در ردیف بالا شروع کنید و به آرامی نخ را بین دندان ها حرکت دهید. حرکت نخ بین دندان ها نباید ناگهانی و شدید باشد، در غیر این صورت ممکن است لثه ها خونریزی کنند. شما باید نخ را بین دندان ها به شکل C حرکت دهید.
پس از تمیز کردن محل مورد نظر، قسمت استفاده شده نخ را دور انگشت خود بپیچید. اگر نخ استفاده شده را بین دندان های دیگر نخ کنید، کار بی فایده خواهد بود.
نخ دندان را به آرامی با حرکات زیگزاگ از بالا به پایین بین دندان های خود بکشید و پشت آن ها را نیز تمیز کنید. دندان آسیاب را فراموش نکنید. ذرات غذا در برجستگی و برآمدگی دندان های آسیاب باقی می مانند و باعث ایجاد حفره و پوسیدگی دندان می شوند. نخ را به آرامی بین آخرین دندان های آسیاب بکشید و دو سر نخ را به سمت خود بکشید.

ویژگی های نخ دندان های ارکید :

نخ دندان با پوشش زنبور عسل و طعم نعنا
در برابر سایش، پارگی بسیار مقاوم است.
اگر خیس باشد به راحتی قابل کنترل است.
به راحتی بین دندان های شما می لغزد.
روکش شده با موم طبیعی زنبور عسل برای افزایش کیفیت و ماندگاری نخ دندان.
در طعم ها و عطرهای مختلف موجود است.

نخ دندان ارکید که در چند مدل مختلف تولید و عرضه می‌گردد، یکی از بهترین نخ دندان‌های ساخت ایران و گزینه ای مناسب برای استفاده روزانه است. نخ دندان ارکید ضخامتی نازک داشته و روی آن یک لایه از موم طبیعی زنبور عسل پوشیده شده است. ضخامت ناچیز نخ دندان نازک ارکید باعث می‌شود که کوچک‌ترین مواد غذایی از حفره‌های دندان خارج شود.

 

خواص نخ دندان ارکید:

نخ دندان نازک ارکید مقاومت بی نظیری در برابر ساییدگی، پارگی و ریش ریش شدن دارد.

پوشش موم طبیعی زنبور علاوه بر بالا بردن کیفیت نخ دندان ارکیده، موجب افزایش دوام آن می‌شود.

این نخ دندان با طعم نعناع بوده و نفس شما را برای مدت زمانی طولانی خوشبو می‌کند.

قیمت نخ دندان نازک ارکید بسیار مقرون به صرفه و ایده آل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا