سلامت بدن

موارد مصرف قرص رولاکس

قرص رولاکس چیست؟

قرص ها و کپسول های گیاهی رولاکس حاوی گیاه سنا یا کاسیا آنگوستیفولیا هستند و یک ملین قوی محسوب می شوند. این قرص به دلیل وجود گلیکوزیدهای آنتراکینون باعث تولید آنتراکینون فعال در بدن می شود که نقش مهمی در ایجاد انقباض و تحریک برای دفع بهتر غذا دارد.

آیا قرص رولاکس برای یبوست مفید است؟

یبوست یکی از بیماری های شایع در جامعه بشری است که در اثر سوء هاضمه و کاهش حجم غذا ایجاد می شود. نتیجه این پدیده درد در قلب، درد شدید در قلب، افزایش سختی مدفوع و کاهش تعداد پریود است.

 

عوامل زیادی در ایجاد یبوست نقش دارند که مهمترین آنها عبارتند از:

رژیم نامتعادل، ترکیب بدن، عوارض جانبی برخی داروها، مشکلات روحی، تغییر سبک زندگی (سفر) و افزایش وزن.
یبوست می تواند منجر به ایجاد بیماری های دیگر در بواسیر شود، بنابراین توجه به درمان به موقع آن ضروری است.
قرص رولاکس سم قوی است و مصرف آن باعث تحریک روده ها و افزایش حرکت غذا در آنها و در نتیجه کاهش یبوست می شود. استفاده از کپسول و قرص رولاکس نیز نقش عمده ای در افزایش تولید مایع در روده بزرگ دارد که در کاهش نیروی مدفوع تاثیر دارد.
یکی از ویژگی های اصلی کپسول و قرص رولاکس وجود فیتونسیدها در آنها است که دارای اثرات ضد اسپاسم و ضد روان پریشی است.

آیا قرص رولاکس برای لاغری خوب است یا خیر ؟

همانطور که قبلا ذکر شد مصرف رولکس حرکت غذا در روده را تسریع می کند و به سرعت از بدن دفع می شود. در نتیجه کالری اضافی قبل از اینکه جذب بدن شود و به چربی تبدیل شود از بین می رود. بنابراین برای بهبود روند کاهش وزن استفاده از قرص و کپسول رولکس در رژیم لاغری بسیار مفید است.

مزایا و ویژگی های قرص رولاکس:

داشتن اثر ملین و یبوست خوب
بهبود تنبلی روده
در کاهش وزن موثر است
خاصیت ضد اسپاسم و ضد نفخ دارد
بهترین اثر بهبود نفخ و مشکلات گوارشی است
سرعت دفع غذا را افزایش دهید

نحوه مصرف قرص رولاکس:

برای استفاده از این محصول باید روزانه 2 عدد از آن را 30 دقیقه قبل از ناهار و شام مصرف کنید. در صورت اسهال شدید بهتر است 1 قرص یا کپسول رولکس در هر وعده غذایی مصرف شود. اگر از یبوست رنج می برید، باید 2 قرص قبل از صبحانه، ناهار و شام مصرف کنید.

عوارض قرص رولاکس:

خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از عوارض ناشی از مصرف قرص رولاکس گزارش نشده است. اما استفاده از این قرص ها باعث افزایش PH و خاصیت ادرارآوری ادرار، تغییر رنگ آن می شود. این می تواند در برخی از تست های تشخیصی مانند تست کوبر استروژن مشکلاتی ایجاد کند.
لطفا توجه داشته باشید کودکان زیر 5 سال، زنان باردار و شیرده به هیچ وجه از قرص رولاکس استفاده نکنند.

آیا مصرف قرص رولاکس موجب تداخل دارویی می‌شود؟

پاسخ این پرسش “بلی” است. مصرف قرص رولاکس همراه با داروهایی که سطح پتاسیم خون را کاهش می دهند می تواند باعث مشکلات قلبی، عضلانی و حتی عصبی شود.
بنابراین، ریشه رولاکس را نباید همزمان با داروهایی مانند گلیکوزیدهای قلبی، دیورتیک های تیازیدی و داروهای ضد آریتمی مصرف کرد.

نکات مهم برای استفاده بهینه از قرص های لاغری رولاکس:

اگر یکی از اهداف شما از مصرف این قرص کاهش وزن است، باید در کنار مصرف آن، رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسبی داشته باشید. طبیعتا تنها اتکا به داروهای لاغری برای داشتن جسم و روان سالم کافی نیست.
پس از دریافت رولاکس، آن را در جای خشک و خنک، دور از نور مستقیم خورشید و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا