سلامت بدنسلامت عمومی

مزایا و عیوب کپسول مگنیفورت

قرص مگنیفورت چیست؟

ترکیب قرص مگنیفورت با محتوای خوب منیزیم، ویتامین D3، ویتامین B6، ویتامین B1 و ویتامین K2 مکملی در صورت کمبود منیزیم و سایر ویتامین ها در بدن است که نقش مهمی در داشتن عضلات، استخوان ها و سلامتی دارد. . سیستم عصبی. به کسی کمک می کند. منیزیم موجود در قرص مگنیفورت از دریا می آید و در آب دریا یافت می شود. منیزیم دریایی یا منیزیم دریا و بسیاری از ریزمغذی های منحصر به فرد موجود در آب دریا در این مکمل علاوه بر افزایش جذب منیزیم، به عنوان کوفاکتور در ساختار بیولوژیکی بدن نیز مورد نیاز است.

مواد تشکیل دهنده قرص :

منیزیم – ویتامین B1 – ویتامین B6 – ویتامین K2 – ویتامین D3

مزایای کپسول مگنیفورت:

عملکرد مفاصل را تقویت می کند
به تقویت استخوان ها کمک می کند
کاهش علائم مسمومیت با الکل
کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی
پیشگیری و درمان نوروپاتی های محیطی
به تنظیم قند خون، فشار خون و ضربان قلب کمک می کند
کاهش شدت و دفعات گرفتگی عضلات دردناک
از سیستم عصبی مرکزی پشتیبانی می کند و عملکرد ماهیچه ها را بهبود می بخشد
در پیشگیری و کاهش انواع سردردها از جمله میگرن موثر است

دستورالعمل مصرف قرص مگنیفورت:

شرکت سازنده مگنیفورت مصرف روزانه 1 یا 2 عدد از این محصول را تایید کرده است. بسته بندی این محصول شامل 32 کپسول می باشد که می توان از آن برای بهبود عملکرد عضلات و اعصاب استفاده کرد. مصرف مگنیفورت بیش از دوز ذکر شده مجاز نیست مگر اینکه پزشک دستور دیگری داده باشد.

عوارض جانبی مگنیفورت چیست؟

اگر بیش از مقدار توصیه شده از این قرص استفاده کنید، میزان منیزیم و ویتامین موجود در محصول در بدن بیش از حد افزایش یافته و عوارضی را به همراه خواهد داشت. از جمله ترکیبات موجود در مگنیفورت، ویتامین‌های D3 و K2 محلول در چربی هستند و تجمع آنها روی ویتامین‌های گروه B می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. این می تواند باعث کاهش فشار خون شود و با علائم دیگری مانند سرگیجه و سوء هاضمه همراه است.

آیا قرص مگنیفورت برای ریزش مو مناسب است؟

علاوه بر ویتامین ها، برخی از مواد معدنی مانند آهن، روی و منیزیم نیز در حفظ سلامت ساختار مو نقش دارند. منیزیم عملکرد فولیکول های مو را بهبود می بخشد و در نتیجه به افزایش استحکام ساختار مو کمک می کند. به همین دلیل فواید قرص مگنیفورت حتی در ریزش مو نیز دیده می شود، ویتامین B6 نیز در کاهش ریزش مو نقش دارد، بنابراین این کمبود تغذیه ای می تواند یکی از علل طاسی مردانه باشد.

قرص مگنیفورت برای حفظ رشد مناسب مغز و سلامت اعصاب:

سیستم مغز زمانی به درستی کار می کند که پیام های عصبی به موقع و کامل به مغز برسد. منیزیم در مغز نقش نگهبان یا دروازه بان گیرنده ها را بازی می کند. این دروازه بان از ورود سیگنال های ضعیف و خطرناک به گیرنده هایی که باعث التهاب عصبی می شوند جلوگیری می کند. در بسیاری از موارد، اثر منیزیم بر روی سیستم عصبی تایید شده است. تجویز مقادیر ثابت منیزیم قبل از عمل اولین درخواست بیمار برای تسکین درد را به تاخیر می اندازد. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل های منیزیم مانند قرص مگنیفورت  می تواند دفعات و شدت سردردهای میگرنی را کاهش دهد و از سردردهای قبل از قاعدگی جلوگیری کند. برخی مطالعات نشان داده اند که منیزیم در پیشگیری از سردردهای تنشی و خوشه ای موثر است. منیزیم همچنین در بهبود بیش فعالی در کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی که سطح سرمی منیزیم پایینی دارند، موثر بوده است.

کپسول مگنیفورت برای سلامت قلب و عروق:

تپش قلب در اثر انقباض و شل شدن بطن ها و مارپیچ های قلب ایجاد می شود. منیزیم یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد تعادل در انقباض و آرامش عضله قلب است. کلسیم عامل اصلی انقباض قلب است. منیزیم نقش معکوس را ایفا می کند و با تجمع کلسیم در سلول های قلب، عضلات را وارد فاز استراحت می کند. به این ترتیب می توانید ضربان قلب خود را کنترل کنید. انتخاب بهترین مکمل منیزیم سلامت قلب و مغز را تضمین می کند.
اثر منیزیم در درمان آریتمی های مختلف بطنی و دهلیزی مورد بررسی قرار گرفته است. نشان داده شده است که مصرف خوراکی منیزیم باعث کاهش تعداد حملات قلبی در افراد مبتلا به بیماری قلبی می شود. مصرف مکمل هایی مانند کپسول مگنیفورت می تواند پرولاپس دریچه میترال را در افرادی که سطح سرمی منیزیم پایینی دارند، بهبود بخشد. در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که منیزیم خوراکی خطر ایسکمی قلبی و در برخی موارد مرگ را کاهش می دهد.

مکمل منیزیم مگنیفورت برای انقباض عضلانی و استحکام استخوان:

مانند وضعیت منیزیم در سلول‌های عضلانی قلب، این عنصر در سلول‌های ماهیچه‌ای اسکلتی نیز نقش مهمی در تنظیم ریتم انقباضات بازی می‌کند. استفاده از منیزیم در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا (درد عضلانی) توانسته است تعداد نقاط حساس و میزان درد را تا حدودی کاهش دهد. مصرف کپسول مگنیفورت می تواند تراکم استخوان را افزایش داده و سرعت تحلیل استخوان را کاهش دهد. علاوه بر این، طبق مطالعات، مصرف بیشتر منیزیم باعث کاهش شکستگی استخوان تا یک سوم می شود.

قرص مگنفورت برای ریزش مو:

منیزیم و ویتامین B6 یا پیریدوکسین هر دو به سنتز پروتئین های سازنده مو کمک می کنند. کمبود ویتامین B6 در بسیاری از مردان باعث رشد مو و طاسی می شود. تحقیقات نشان داده است که رفع این کمبود می تواند در کاهش ریزش مو به ویژه در مردان موثر باشد. منیزیم همچنین نقش مهمی در رشد مو و رشد مو دارد. مطالعات اثرات منیزیم را در افزایش فعالیت مو نشان داده است. مصرف شامپو مگنیفورت این دو عنصر ضروری را برای داشتن موهایی سالم و کامل به شما می دهد.

مگنیفورت برای بهبود اختلالات خلقی و بی خوابی:

مصرف منیزیم به ویژه با ویتامین B6 علائم خلقی سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مانند اضطراب، بدخلقی و تحریک پذیری را کاهش می دهد و همچنین بر درد و احتباس مایعات در این دوره تأثیر می گذارد. علاوه بر این، مصرف منیزیم به تنهایی یا با سایر ترکیبات می تواند خلق و خوی را برای افسردگی و اضطراب خفیف تا متوسط ​​بهبود بخشد. مصرف مقدار مشخص منیزیم مصرفی در کپسول مگنیفورت قادر است علائم فاز شیدایی را در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی کاهش دهد.
برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مکمل‌های منیزیم مانند کپسول مگنیفورت می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و سریع‌تر به خواب رود، به خصوص در افراد مسن.

اثرات بهترین مکمل های منیزیم بر قند، چربی و فشار خون:

در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، انسولین بدن توانایی خود را برای جذب و ذخیره گلوکز از قند خون از دست می دهد. دیابت نوع 2 در نتیجه افزایش میزان گلوکز در خون ایجاد می شود.انسولین برای فعال شدن و جذب گلوکز به منیزیم نیاز دارد. تحقیقات اخیر نشان می دهد بیمارانی که هر روز مقدار معینی منیزیم مصرف می کنند سطح قند خون بهتر و بهتری نسبت به سایر بیماران کنترل می شود.
مصرف مقادیر کافی منیزیم می تواند سطح قند خون ناشتا و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در بزرگسالان و کودکان دارای اضافه وزن کاهش دهد. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، سطوح پایین منیزیم در خون می تواند سریعتر به کلیه ها آسیب برساند. یک مطالعه در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 نشان داد که مصرف طولانی مدت مکمل منیزیم ممکن است شروع نوروپاتی دیابتی را به تاخیر بیندازد.
همچنین مصرف منیزیم می تواند تا حدودی پروفایل چربی را بهبود بخشد، خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش دهد و در مقادیر زیاد، فشار خون را تا حدودی کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا