سلامت بدن

دلالیل ضرورت استفاده کودکان از شربت زینک پلاس

خواص زینک برای کودکان چیست؟

شاید در مورد خواص روی به عنوان یکی از مهمترین عناصر برای بدن و سیستم ایمنی شنیده باشید. انواع شربت روی برای کودکان در بازار موجود است که می تواند راه حل مناسبی برای تقویت مقاومت بدن در برابر بیماری های مختلف باشد و با دادن زینک مورد نیاز کودک به او هر روز مفید باشد. حال اگر این شربت روی با سایر مواد معدنی و ویتامین ها مخلوط شود بسته به نیاز کودک می تواند بسیار مفید باشد . قبل از معرفی شربت زینک پلاس برای کودکان، بهتر است به طور مختصر به خواص روی برای کودکان بپردازیم. به طور کلی نیاز به روی در کودکان و بزرگسالان برای عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. و سلامت و اشتهای طبیعی را حفظ می کند.از طرفی کمبود روی رشد کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد و حساسیت آنها را به عفونت ها افزایش می دهد. هر دوی این موارد می تواند مشکلات سلامتی غیرقابل حلی را برای کودک ایجاد کند.

مهمترین خواص روی برای کودکان عبارتند از:
قد بلند و سالم شوید
خواص آنتی اکسیدانی
رشد مو، تقویت پوست و ناخن
تسریع در بهبود زخم های کوچک
متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین
تولید کلاژن، استخوان سازی و حفظ استحکام استخوان ها و غضروف ها
برای حفظ علاقه کودک و در نتیجه افزایش علاقه و افزایش وزن در کودکان مبتلا به کمبود روی
از عملکرد سیستم ایمنی کودک خود حمایت کنید و از عفونت های تنفسی و سرماخوردگی جلوگیری کنید.

برای تامین روی لازم برای کودکان تا سه سال بهتر است از قطره روی استفاده شود. روی و شیرین بیان معروف ایرانی شیرین بیان ادسوفر محصول بانیان سلامت کسری است. این محصول علاوه بر روی به تامین ویتامین A، ویتامین D3 و آهن مورد نیاز کودک کمک می کند

در شربت زینک پلاس علاوه بر زینک، ریز مغذی‌های دیگری از جمله ویتامین C و ویتامین های گروه B نیز وجود دارد. این ریزمغذی ها برای برطرف کردن کمبود احتمالی ویتامین‌ها اضافه شده‌اند و برای کودکان خواص زیادی دارند. به علاوه، وجود ویتامین C به جذب بهتر زینک از دستگاه گوارش کمک می‌کند. بنابراین، به طور کلی مصرف شربت زینک پلاس بر مصرف شربت زینک سولفات یا زینک گلوکونات ارجحیت دارد.

 

فواید زینک پلاس برای کودکان:

اکثر مکمل های زینک پلاس موجود در بازار برای بزرگسالان ساخته شده اند. با این حال، برخی از محصولات به طور خاص برای کودکان و نوجوانان طراحی شده اند. چرا زینک پلاس برای کودکان مفید است؟ نحوه استفاده از زینک پلاس برای بزرگسالان و کودکان را بیاموزید. اولین، به مواد تشکیل دهنده این مکمل نگاه کنید. فلز روی کمبود ویتامین و مواد معدنی در جوامع در حال توسعه رایج است. همانطور که در بالا گفته شد. روی برای رشد جسمی و ذهنی کودکان بسیار موثر است. برخی تحقیقات نشان می دهد که کودکانی که مقادیر کافی روی در روز مصرف می کنند، قدشان بلندتر از کودکانی است که کمبود روی دارند.
مصرف روی باعث افزایش اشتها در بسیاری از کودکان و بزرگسالان می شود. گفتیم که علاوه بر روی، زینک پلاس قطعا حاوی ویتامین های گروه B است. این گروه از ویتامین ها نیز اشتها را برای بسیاری از افراد افزایش می دهد. بنابراین اگر اشتهای کودک ضعیف باشد و اضافه وزن داشته باشد، زینک پلاس می تواند تا حدودی به رفع این مشکل و در نتیجه افزایش وزن با بهبود اشتهای او کمک کند.شربت زینک پلاس یوروویتال برای تمام سنین مناسب است و ویتامین های لازم برای سلامت پوست، مو و ناخن را تامین می کند. این شربت حاوی ویتامین های C و B و همچنین روی است و به رشد جسمی و ذهنی کودکان در سنین رشد کمک می کند. روی یکی از عناصر معدنی کمیاب است که بعد از آهن بیشترین مقدار را در بدن انسان دارد. بدن انسان به مقدار کمی روی نیاز دارد، اما این مقدار کم برای سلامت کلی و رشد بدن بسیار حیاتی است، بنابراین این نیاز حتی قبل از تولد شروع می شود.

روش و مقدار مصرف:
کودکان 1 تا 7 ساله روزانه 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر). کودکان 7 تا 13 ساله، 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) دو بار در روز. برای بزرگسالان 13 سال و بالاتر، 1 قاشق چایخوری (5 میلی گرم) 3 بار در روز یا طبق دستور پزشک مصرف شود.
هشدار مصرف:
اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، قبل از استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت کنید. این محصول برای تشخیص، درمان یا پیشگیری از بیماری طراحی نشده است. در جای خنک و دور از نور نگهداری شود. پس از باز کردن بطری، حتما آن را در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده تکان دهید.
نگهداری:
فرآورده باید دور از نور و در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد نگهداری شود و محصول دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا